WYCIECZKA DO HISZPANII

G A L E R I A     Z D J Ę Ć

W kwietniu 2012 roku uczniowie naszej szkoły wyruszyli na 7-dniową wycieczkę objazdową. Towarzyszyli nam absolwenci a także uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego im. C.K. Norwida.

Mediolan przywitał nas strugami deszczu. Katedra na Piazza del Duomo z białego marmuru i opera La Scala wtopiły się w szare niebo. Schronienia szukaliśmy na Pasażu Vittorio Emanuela. Większą część dnia spędziliśmy w Castello Sforzo. Tam podziwialiśmy zbiory sztuki antycznej, Muzeum Instrumentów i Muzeum Natury. Po nocnym przejeździe przez Lazurowe Wybrzeże, udaliśmy się na spacer ulicami Girony. Mieliśmy możliwość zwiedzania dawnej Dzielnicy Żydowskiej, gotyckiej katedry oraz starożytnych łaźni arabskich. Wędrowaliśmy po murach obronnych i błądziliśmy w labiryncie malowniczych uliczek.

W czwartym dniu odpoczywaliśmy na wybrzeżu Costa Brava, obserwując faunę w Ogrodach Botanicznych w Blanes. Piąty dzień zaczęliśmy wyjazdem do Monserrat, gdzie znajduje się sanktuarium Czarnej Madonny. Następnie pojechaliśmy do Barcelony na Stadion Camp Nou, tam mogliśmy zobaczyć szatnie piłkarzy, kaplicę, loże dla VIP-ów, dziennikarzy, trofea i oczywiście arenę. Barcelona to także Katedra Sagrada Familia, Parka Guel, aleja La Rambla oraz Barli Ghotic. Barcelonę pożegnaliśmy pokazem grających fontann. W szóstym dniu czekał nas rejs statkiem do Tossa de Mar i zwiedzanie Lloret de Mar z ruinami zamku Castel d’en Plaja. Wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.